برنج

بهترین کربوهیدرات بدنسازی

چرا برنج سفید بهترین غلات برای ورزشکاران و بدنسازان است؟

از مهم ترین غلات برنج محسوب می شود و برنج سفید پر استفاده ترین نوع آن در دنیا است. برنج از پر طرفدارترین دانه جهان پس از یک تمرین دشوار است.برنج همانند تمرین عضله سازی ۶۰ الی ۷۵ دقیقه ای است چرا که سرشار از کربوهیدرات می باشد. معمولا ورزشکاران از دستورالعمل تغذیه ای متفاوتی استفاده می کنند. مصرف برنج سفید به عنوان منبع اصلی کربوهیدرات برای انرژی سریع و دوباره پر کردن گلیکوژن است. ورزشکاران معمولا بیشتر از تلاش برای کاهش وزن و لاغری به کربوهیدرات بسیاری برای بدنسازی و سوختن احتیاج دارند. برنج سفید موجب بالا رفتن سطح کورتیزول هورمون کاتابولیک می شود. به همین دلیل پس از تمرین سخت ورزشی غذا به سرعت هضم می شود. بنابراین بسیاری از بدنسازان تصمیم می گیرند که غذای برنجی مصرف کنند.

 

(برای خرید محصول بر روی برنج سفید کلیک کنید)

 

مصرف برنج در طول روز سبب فراهم کردن یک جریان پایدار از انرژی و مواد مغذی لازم است و علاوه براین استفاده از کربوهیدرات ها و سبزیجات به صورت روزانه تعداد بسیاری از بدنسازان را به سطح بهتری می رساند که ۸۰ درصد یا بیشتر آن ها استفاده از کربوهیدرات خود را قبل و بعد از تمرینات می خورند.

مصرف کربوهیدرات، گلیکوژن عضلانی را به سرعت بعد از تمرین بالا می برد و این بهترین زمان برای غذاهای گلیسمی بالا همانند برنج سفید است. در صورتی که بین تمرینات خود برنج بخورید انرژی شما دو برابر می شود. بر عکس کربوهیدرات های پیچیده همانند پاستا و گندم هضم خوبی ندارند. برنج از نظر فنی، دارای چند گرم کربوهیدرات است و با فیبر لود می شود و موجب هضم بهتری می گردد. برنج سفید می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که بعد از تمرین سخت نیاز به رشد ماهیچه دارید. در واقع مصرف کربوهیدرات موجب عضله سازی می شود.

تاثیر برنج در بدنسازی

برنج در بدنسازی به عنوان یک ماده غذایی اصلی و تاثیر گذار در نظر گرفته می شود. گرچه بسیاری از افراد فکر می کنند که چون برنج سرشار از نشاسته است برای افراد ورزشکارمناسب نمی باشد و باید برنج را کنار بگذارند. البته در هر صورت چه برای افرادی که قصد بدنسازی دارند و چه برای افرادی که ورزش نمی کنند نباید در مصرف هر ماده غذایی از جمله برنج زیاده روی نمایند، ولی نباید تاثیر برنج را در بدنسازی نادیده گرفت. استفاده از برنج باید براساس برنامه و زمانبندی شده باشد. علاوه براین نوع برنج یعنی سفید و یا قهوه ای نیز در میزان و زمان مصرف برنج بسیار تاثیر دارد.

مصرف برنج سفید در بدنسازی

برنج سفید حاوی کربوهیدرات های بسیار ساده و پیچیده می باشد. ولی درصد کربوهیدرات های ساده در آن بسیار بیشتر است. در صورتی که زمان کافی برای مصرف و هضم یک کربوهیدرات پیچیده ندارید می توانید برنج سفید را به عنوان انرژی بخش سریع تر جایگزین نمایید. استفاده برنج، آن هم از نوع سفید حداکثر یک ساعت قبل از تمرین می تواند مناسب باشد، درصورتی که مصرف موجب سنگین شدن بیش از حد معده نگردد.

نحوه آماده سازی برنج برای بدنسازان

آماده کردن برنج برای ورزشکاران بسیار اهمیت دارد. برنج بخار پز و پخته شده، بهترین گزینه برای پخت و پز برنج است چرا که برنج سرخ شده، به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. برنج را می توانید با ادویه جات مودر نظر خود عطر و طعم دار کنید. به صورت معمول، بهتر است بیشتر کربوهیدرات ها را به صورت روزانه مصرف کنید، هنگامی که بیشتر فعالیت دارید و بدن شما احتیاج به انرژی دارد، برنج سفید را با اولین وعده غذایی روز خود میل کنید چرا که پیش از تمرین، برنج می تواند به تمرکز ورزش شما کمک کند و بعد از تمرین، نمی تواند انسولین را افزایش دهد و به جذب پروتئین و اسیدهای آمینه ی لازم برای عضلات سازی کمک می کند.

فواید برنج در بدنسازی

از آنجایی که برنج می تواند انرژی از دست رفته پس از تمرین را به ورزشکاران تامین کند، در نتیجه فواید بسیاری نیز دارد. از فواید مصرف برنج در بدنسازی می توان به تنظیم سطح قند خون، بهتر شدن فعالیت دستگاه گوارش، تامین منابع لازم و ویتامین B1 برای بدن اشاره کرد. برنج سرشار از منگنز، سلنیوم و منیزیم می باشد و نیازهای روزانه بدن به منگنز را تامین می کند. منگنز به تولید انرژی از پروتئین و کربوهیدرات کمک می کند و در ساخت اسیدهای چرب نیز کمک می کند.

 

(برای خرید محصول بر روی برنج سفید کلیک کنید)

***

کاربر گرامی سفارشات خود را درب منزل تحویل بگیرید

(با تشکر لاهیج برن)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *