برنج

اهمیت مصرف برنج بعد از تمرین

بعد از یک تمرین قدرتمند و شدید به مدت ۱ ساعت. شروع به احساس می کند ، بدن و ماهیچه ها مانند اسفنج آماده هستند تا تمام مواد مفیدی را که در این لحظه مصرف می کنید ، جذب کنند.

پنجره باید به موقع بسته شود ، اکنون روش های بسیاری برای اشباع با چه نوع کربوهیدرات وجود دارد ، اما برنج سفید مناسب ترین راه حل است.

در طول تمرین

انرژی مصرف می شود ، ذخایر گلیکوژن در کبد و عضلات خسته می شوند ، در این لحظه هورمون کورتیزول بیشتر و بیشتر ظاهر می شود ، در نتیجه تخریب ماهیچه ها با سرعت بیشتری پیش می روند. بسیاری از افراد این مشکل را برطرف می کنند ، اما علاوه بر این ، به بخش مناسبی از کربوهیدرات ها نیاز است ، برای این کار ، به صورت اضطراری ، برنج سفید لازم است

در این زمان ، شما باید کربوهیدرات مصرف نکنید ، که باید در طول روز مصرف شود ، بلکه موارد دیگری وجود دارند که به سرعت از انرژی خودداری می کنند و بدن را در کمترین زمان ممکن بدن را اشباع می کنند ، برنج سفید نمونه ای عالی است.

به یاد داشته باشید ، کربوهیدرات های آهسته ۳۰-۴۰ دقیقه قبل از تمرین خوب هستند ، درست بعد از اتمام آن ، به کربوهیدرات های سریع نیاز دارید.

کربوهیدرات

کربوهیدرات های آهسته مدت زمان زیادی را برای هضم به شکل سبزیجات ، ماکارونی ، گندم و جو دوسر می گیرند. سبزیجات سرشار از فیبر باعث کند شدن هضم غذا می شوند ، به عنوان مثال ، آب پرتقال حاوی مقدار زیادی فروکتوز است ، که برای دوباره پر کردن فروشگاه های گلیکوژن بطور عمده در کبد و نه در ماهیچه ها استفاده می شود و این بهترین راه حل برای عضلات فرسوده پس از تمرین نیست.

بنابراین بهترین راه حل بعد از تمرین ، پروتئین و برنج سفید است که زمان هضم سریع دارند و روند تخریب بافت ماهیچه ها را کند می کنند ، اما شما نباید در تمام طول روز و شب از آن برای جایگزینی صبحانه ، ناهار و شام استفاده کنید ، غذای متنوع و کامل بخورید ، و غذاهای مضر را از رژیم غذایی خود خارج کنید

خواص مفید برنج

علاوه بر فواید عضله ، برنج مزایای دیگری نیز دارد:

۱. عدم وجود گلوتن ، که منبع واکنش های آلرژیک است

۲. تعداد زیادی ویتامین های گروه B – B1 ، B2 ، B3 ، B6

۳. روده ها را از سموم و سموم مضر پاک می کند

۴- عملکرد سیستم عصبی بهبود می یابد و وضعیت طبیعی مو و پوست حفظ می شود.

۵- محتوای پتاسیم زیاد ، باعث از بین رفتن نمک اضافی از بدن می شود.

 

(برای خرید محصول بر روی برنج سفید کلیک کنید)

 

اگر دیدید که بدنسازان چگونه می خورند ، احتمالاً متوجه یک جزئیات شده اید – آنها دائماً برنج می خورند! فواید برنج در بدست آوردن جرم بسیار ارزشمند است ، اما کدام برنج ارزش خرید را دارد؟ اکنون ، انواع بسیار زیادی برنج وجود دارد که سر شما در حال چرخش است ، در اینجا شما تایلندی و وحشی و قهوه ای هستید و با دانه های بلند و بخارپز صیقل می دهید. البته فراوانی خوب است ، اما در بین این همه تنوع ، باید نمونه ای واقعاً مفید پیدا کنیم و آن را در سبد مواد غذایی خود بگنجانیم

برنج 

گیاه علفی از خانواده غلات ، سومین محصول غلات دانه ای محبوب در جهان (پس از گندم و ذرت). این کشورها به عنوان پایه رژیم غذایی ساکنان بسیاری از کشورها به ویژه آسیای جنوب شرقی (تایلند ، ویتنام ، اندونزی) خدمت می کنند ، این کشورها زادگاه برنج محسوب می شوند.

برنج متفاوت است فرم ها:

دانه بلند؛
دانه متوسط؛
دانه گرد

 گونه های برنج (با روش پردازش):

قهوه ای
طلایی (بخارپز)؛
سفید
وحشی:
سیاه
قرمز (کامارگو)

شماره ۱ منبع عالی انرژی

برنج سرشار از کربوهیدراتهای پیچیده است ، که به عنوان سوخت برای بدن عمل می کنند و به عملکرد طبیعی مغز کمک می کنند. ویتامین ها ، مواد معدنی و اجزای مختلف آلی فعالیت سوخت و ساز بدن همه سیستم های بدن را افزایش می دهد و این باعث افزایش بیشتر سطح انرژی می شود. مصرف برنج – شارژ کربوهیدرات برای مدت طولانی!

 شماره ۲ کمبود کلسترول و گلوتن

برنج حاوی کلسترول ، چربی های مضر ، نمک و گلوتن نیست و این باعث می شود بخشی از رژیم غذایی متعادل باشد.

شماره ۳ مدیریت فشار خون

محتوای سدیم بسیار کم باعث می شود برنج به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که فشار خون بالا دارند و فشار خون بالا دارند. این ماده معدنی باعث تنگ شدن رگها / شریان ها و انسداد جریان خون می شود

شماره ۴ محافظت از سرطان

فیبر (فیبر نامحلول) برای محافظت از بدن در برابر توسعه و متاستاز سلولهای سرطانی بسیار حیاتی است. علاوه بر فیبر ، برنج حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین C ، ویتامین A ، ترکیبات فنولیک و فلاونوئید است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند یا به از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کنند.

شماره ۵ مراقبت از پوست

ترکیبات فنلی برنج خاصیت ضد التهابی دارند ، باعث تحریک پوست و قرمزی مختلف نیز می شوند. همچنین ، توانایی آنتی اکسیدانی برنج (و به ویژه پودر آن) به تأخیر در بروز چین و چروک و سایر علائم زودرس پیری پوست کمک می کند.

شماره ۶ منبع غنی ویتامین ها

برنج منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی مانند نیاسین ، ویتامین D ، کلسیم ، آهن ، تیامین و ریبوفلاوین است. این ویتامین ها پایه و اساس متابولیسم ، سلامت سیستم ایمنی بدن و عملکرد کلی سیستم های بدن هستند.

شماره ۷ نشاسته مقاوم به روده کمک می کند

برنج از نظر نشاسته مقاوم بسیار غنی است که به شکل غیر قابل هضم به روده می رسد. این نوع نشاسته رشد باکتریهای مفیدی را که به مدفوع طبیعی کمک می کند تحریک می کند. فیبر نامحلول به هل دادن سریع و آسان مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش کمک می کند. بنابراین ، برنج در مبارزه با اسهال و سندرم روده تحریک پذیر مفید است

 

(برای خرید محصول بر روی برنج سفید کلیک کنید)

 

تقریباً تمام مواد مغذی اصلی در برنج قهوه ای حفظ شده و اثرات مفید آن بر بدن بسیار قوی تر است (در مقایسه با برنج سفید). در ساخت ماهیچه برنج ، برنج نقشهای مهم زیر را ایفا می کند.

شماره ۱ عضله سازی

برای رشد ، ماهیچه ها به بلوک های ساختمانی و کربوهیدرات ها احتیاج دارند. برنج منبع مهمی برای تأمین کربوهیدراتهای پیچیده و اسیدهای آمینه بدن است. ۱۰۰ گرم محصول حاوی ۸ گرم پروتئین است.

شماره ۲. کاهش وزن

یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی تأکید بر اهمیت انتخاب غذاهای غلات سبوس دار (به ویژه برنج قهوه ای در مقابل رنگ سفید) برای حفظ وزن سالم بدن. زنان آزمایشی که غذاهای غلات کامل مصرف کرده بودند ، در مقایسه با افرادی که کربوهیدراتهای فرآوری شده (ساختار طبیعی مختل شده فنی) مصرف می کردند ، وزن کمتری کسب کردند

شماره ۳. محافظت از سندرم متابولیک

دانه های تصفیه شده و محصولات حاصل از آن نه تنها به افزایش وزن منجر می شوند بلکه باعث افزایش مقاومت (حساسیت) به انسولین و سندرم متابولیک می شوند. ویژگی های مشترک این سندرم: چاقی احشایی (نوع شکل شکل گلابی می گیرد) ، سطح پایین کلسترول خوب ، تری گلیسیرید بالا. به نوبه خود ، محصولات غلات سبوس دار (از جمله برنج بدون پاشیده) از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

شماره ۴. تنظیم عضلات

ارتباط مغز و ماهیچه در تمرینات وزن بسیار مهم است. و موفقیت در بلند کردن وزنه ها به کیفیت عملکرد سیستم عصبی بستگی دارد. مقدار بالای منیزیم موجود در برنج قهوه ای در تقویت سیستم عصبی تأثیر مثبتی دارد (سیگنال بهتر و سریعتر از مرکز کنترل به ماهیچه ها منتقل می شود) و صدای ماهیچه ها. علاوه بر این ، منیزیم به عنوان مسدود کننده کانال های کلسیم عمل می کند ، به شما امکان می دهد اعصاب (و همچنین رگ های خونی) را در حالت آرام نگه دارید. اگر رژیم غذایی فرد حاوی منیزیم و کلسیم خیلی کمی باشد ، سلولهای عصبی می توانند بیش از حد فعال شوند و پیامهای زیادی ارسال کنند و باعث انقباض بیش از حد عضلات شوند.

شماره ۵. منبع انرژی پایدار

به لطف میانگین شاخص گلیسمی (۵۰ واحد) ، سطح قند خون برای مدت طولانی پایدار می ماند ، بدون ایجاد قطره یا قله (یعنی ، انفجار انسولین رخ نمی دهد). این به شما امکان می دهد قبل و بعد از آموزش از برنج به عنوان یک لباس عالی انرژی استفاده کنید.

برخی از نکات عملی در مورد چگونگی استفاده بیشتر از استفاده از این محصول:

rice برنج را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، به ویژه در دوره بدست آوردن توده عضلانی – این یک غذای پر کالری است که به حفظ تعادل کالری مثبت کمک می کند.
best بهتر است بیشترین کربوهیدرات ها را در طول روز که بیشترین فعالیت را دارید بخورید و بدن به انرژی نیاز دارد. به ویژه ، قبل از تمرین (۲ ساعت) بهتر است برنج قهوه ای / قهوه ای ، سفید – در پایان آن؛
rice برنج را با سبزیجات مصرف کنید (کلم بروکلی ، اسپیرزا ، لوبیای سبز و غیره)؛
● برای حفظ تمام خواص مفید برنج ، باید آن را از قبل در آب جوشانده آغشته کنید – برنج را درون ماهیتابه بریزید ، چندین بار با آب بشویید و آن را با آب پر کنید تا به آنجایی که صاف می شود ، مایع اضافه کنید.
● اضافه کردن نمک هنگام پخت و پز برنج بسیار نامطلوب است ، بنابراین ، برای پایین آوردن طراوت ، می توانید از ادویه جات ترشی جات ، به عنوان مثال ، سیر خشک استفاده کنید.
the ترکیب را روی جعبه برنج بخوانید (فقط باید یک ماده تشکیل شود)؛
● دور زدن بر روی “وینگرت های برنج” مختلف – برنج با قارچ و سس ، ریزوتو خانگی و غیره ، معمولاً علاوه بر میخ برنامه ، مواد شیمیایی متنوعی نیز به شکل افزودنیهای E ، مواد نگهدارنده و موارد دیگر اضافه می شود.

(برای خرید محصول بر روی برنج سفید کلیک کنید)

***

(کاربر گرامی سفارشات خود را درب منزل تحویل بگیرید)

(با تشکر لاهیج برن)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *