بادام زمینی

فروش بادام زمینی و ارزش غذایی بادام

بادام زمینی؛ ارزش غذایی، فواید و عوارض مصرف بادام زمینی

بادام زمینی بسیار مغذی است و منبع عالی پروتئین گیاهی، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی است. بادام زمینی اشکال مختلفی دارد- برشته شده، نمکی، روکش شکلاتی و کره بادام زمینی که هر کدام خواص مغذی متفاوت و مزایای سلامتی متفاوتی دارند. علاوه بر خواص سالم غذایی، این مغزیجات مقوی، یک غذای غنی از کالری است، بنابراین مصرف میزان کافی از آن بسیار برای سلامتی مفید است. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام، خواص غذایی این مغزیجات مقوی،، مزایای سلامتی انواع مختلف ان را مقایسه می کنیم.

 

(برای خرید محصول بر روی بادام زمینی کلیک کنید)

 

ارزش غذایی بادام زمینی

بادام زمینی خام سالم تر است. این مغزیجات مقوی، منبع غنی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین ب هستند. با وجود کالری زیاد ، بادام زمینی غنی از مواد مغذی بوده و کربوهیدرات آن کم است.

طبق گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، ۱۰۰ گرم بادام زمینی خام حاوی ۵۶۷ کالری و مواد مغذی زیر در واحد گرم، میلی گرم، و یا میکروگرم است.

پروتئین ماکرومغذی= ۲۵.۸
کربوهیدرات= ۱۶.۱۳
فیبر= ۸.۵
قند= ۴.۷۲
چربی غیر اشباع= ۲۴.۴۳
چربی های غیر اشباع پلی= ۱۵.۵۶
چربی اشباع شده = ۶.۲۸
مواد معدنی=
پتاسیم= ۷۰۵
فسفر=۳۷۶
منیزیم=۱۶۸
کلسیم=۹۲
سدیم=۱۸
اهن=۴.۵۸
روی= ۳.۲۷
ویتامین ها
ویتامین B-3 (نیاسین)= ۱۲.۰۷
ویتامین) E آلفا –توکوفرول(= ۸.۳۳
ویتامین B-1 (تیامین(= ۰.۶۴
ویتامین B-6 (پیریدوکسین)= ۰.۳۵
ریبوفلاوین (ویتامین۱۴= (B-2
فولات (ویتامین= (B-9 240

ترکیب چربی های سالم، پروتئین و فیبر در این مغزیجات مقوی، به این معنی است که آنها مزایای غذایی بالایی داشته و باعث می شود که فرد مدت بیشتری احساس سیری داشته باشد. این خواص باعث می شود این مغزیجات مقوی، به نسبت دیگر میان وعده ها از جمله چیپس، کراکر و دیگر غذاهای ساده کربوهیدراتی سالم تر باشد.

 

پروتئین

بادام زمینی منبع عالی پروتئین گیاهی است که هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۲۵.۸ گرم از پروتئین روزانه یک فرد را تامین می کند.

 

مقدار مجاز روزانه پروتئین برای بزرگسالان:

۴۶ گرم برای زنان
۵۶ گرم برای مردان
پروتئین برای ساخت و ترمیم سلول های بدن ضروری است. میزان پروتئین مورد نیاز یک فرد بسته به سن و سطح فعالیت آنها متفاوت است.

 

(برای خرید محصول بر روی بادام زمینی کلیک کنید)

 

چربی های سالم

کره بادام زمینی همراه با نان تست و میوه برای صبحانه عالی است.

این مغزیجات مقوی، حاوی چربی های سالم است که بخش مهمی از رژیم غذایی مغذی است.

اسیدهای چرب بخش مهمی از هر رژیم غذایی هستند. بیشتر چربی های بادام زمینی اسیدهای چرب غیر اشباع و غیر اشباع پلی هستند که یک نوع چربی سالم هستند.

به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف چربی های غیر اشباع و چربی های اشباع نشده پلی به جای چربی های اشباع شده و ترانس سطح کلسترول خون افراد را بهبود می بخشد که به نوبه خود، خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

همچنین مقدار چربی اشباع شده در این مغزیجات مقوی، کم است. سلامت چربی اشباع شده نسبت به چربی اشباع نشده و یا غیر اشباع پلی کمتر است. پزشکان مصرف بیش از حد چربی اشباع شده را با بیماری های قلبی عروقی مرتبط می کنند. در نتیجه، بهتر است این مغزیجات مقوی، تا حد مطلوب مصرف شود که بتوانید از مزایای سلامتی آن بهره ببرید.

 

فیبر رژیمی

این مغزیجات مقوی، منبع خوبی از فیبر رژیمی است. هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی حاوی ۸.۵ گرم فیبر رژیمی است که تقریبا یک چهارم از فیبر مورد نیاز آقایان یا یک سوم از فیبر مورد نیاز زنان را تامین می کند.

دستورالعمل های تغذیه به بزرگسالان آمریکایی توصیه می کنند که روزانه باید این مقدار فیبر رژیمی بدن را تامین کنند:
۳۴ گرم برای مردان
۲۸ گرم برای زنان

 

 

(برای خرید محصول بر روی بادام زمینی کلیک کنید)

***

(کاربر گرامی سفارشات خود را درب منزل تحویل بگیرید)

*با تشکر لاهیج برن*

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *