بادام زمینی

بهترین راه لاغری

بادام زمینی و کره ی بادام زمینی برای سلامتی مفید هستند.

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی یک باند اشباع، ویتامین ب۳(نیاسین)، ب۹(اسید فولیک) و ویتامین ای است.

در حقیقت بادام زمینی آجیل نیست، بلکه جزء حبوبات به حساب می آید. آجیل یک میوه ی درختی است مانند فندق، پسته، گردو و بادام. ولی بادام زمینی در رده ی حبوبات قرار دارد. هر دو دسته برای سلامتی مفید هستند ولی بادام زمینی به علت هزینه ی کمتر در دسترس تر است.

بادام زمینی و سلامت قلب

بادام زمینی منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده با یک باند غیراشباع است.

خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود. مصرف بادام زمینی به میزان روزانه ۵/۱ انس پیشنهاد می شود که چیزی در حدود ۴۲ گرم است و ۲۴۰ کیلو کالری انر‍‍ژی دارد. بهتر است این میزان به دو قسمت تقسیم شده و در دو میان وعده استفاده شود.

بادام زمینی و کاهش وزن

بادام زمینی در واقع یک غذای پر انرژی است. پس رابطه ی آن با کاهش وزن چیست؟

مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.

یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.

اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری زیاد می شود.

به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است!!!!

بادام زمینی و افزایش وزن

کمی عجیب است که یک ماده ی غذایی هم باعث کاهش وزن شود و هم باعث افزایش وزن. بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه بهبود افزایش وزن می شود.

برچسب غذایی بادام زمینی بوداده و نمکی در هر سروینگ(۲۸ گرم)

کالری ۱۶۰ کیلو کالری

چربی کل ۱۴ گرم

سدیم ۹۵ میلی گرم

پتاسیم ۲۰۰ میلی گرم

کربوهیدرات ۵ گرم

فیبر ۲ گرم

پروتئین ۷ گرم

 

(برای خرید محصول بر روی بادام زمینی کلیک کنید)

 

این سوال که آیا کره بادام زمینی باعث لاغری میشه یا نه، مدت‌هاست که بین مردم دهن به دهن می‌چرخه. برای جوابش هم اختلاف نظر زیاده. بعضی افراد میپرسن که چطور میشه که با مصرف یه چربی پرکالری لاغر شد؟ اما عده دیگه‌ای که از نوع چربی‌ها و شکل سوخت‌ و ساز بدن بیشتر اطلاع دارن، نظر متفاوتی دارن.

توی این مطلب به این سوال درباره کره بادام زمینی برای لاغری جواب داده میشه. به طوری که متوجه میشین که لاغری با کره بادام زمینی روی بیماری‌های مختلف مثل مشکلات قلبی، دیابت و غیره چه تاثیری داره. همچنین درباره چگونگی مصرف این کره برای لاغری در بزرگسالان هم اطلاعاتی به شما میدیم. بنابراین با ما همراه باشین تا با کسب این اطلاعات، بهترین روش رو برای لاغری انتخاب کنین. به طوری که دیگه به خرید و استفاده از قرص‌های لاغری هیچ نیازی نداشته باشین.

چطور کره بادام زمینی باعث لاغری میشه؟

کره بادام زمینی کالری زیادی داره. اما نکته جالب، جذب آروم و آهسته این کالریه که حس سیری به آدم میده. همین هم باعث میشه تا این ماده غذایی برای رژیم لاغری بکار گرفته بشه. خوردن یه قاشق غذاخوری کره بادام زمینی برای صبحونه همراه مقداری میوه، یه وعده رو برای شما تکمیل میکنه. تازه اگه بعد از اون تا ظهر چیزی نخورین، احساس ضعف نمی‌کنین. اما این به‌شرطیه که حساب کالری مصرفی بدنتون رو داشته باشین.

از اونجا که کره بادام زمینی فیبر زیادی داره، توی راحت کردن گوارش هم نقش خوبی ایفا می‌کنه. در واقع خوردنش باعث نرمی مزاج میشه و از یبوست که یکی از دلایل چاقیه، جلوگیری می‌کنه. به همین سادگی کره بادام زمینی برای لاغری به‌کار میاد. اما لازمه یادآوری کنیم که مصرف بیش از حد اون با بالا بردن کالری نتیجه معکوس هم داره. پس باید توی استفاده از این کره برای لاغری دقت کافی رو داشته باشین.

خواص کره بادام زمینی برای لاغری و سلامتی قلب

کره بادام زمینی دارای چربی‌های غیراشباعیه که نه تنها برای قلب افراد مشکلی ایجاد نمی‌کنن، بلکه به کار قلب و رگ‌ها کمک می‌کنن. لابد می‌پرسین چطور؟! خوب این‌ها چربی‌های مفیدی هستن که عملکرد سالم و ضربان قوی قلب رو به همراه دارن. همین طور هم از توده ‌شدن چربی‌های مضر جلوگیری می‌کنن و اون‌ها را به بهترین وجه دفع میکنن.

با این کار، دیواره رگ‌های قلب و البته سایر رگ‌ها پاک‌سازی میشه و از ایجاد لخته‌های چربی که ممکنه منجر به سکته بشن، پیشگیری می‌کنه. از طرفی رفع چربی‌های اضافه به لاغری منجر میشه و به نوعی چاقی رو که بزرگ‌ترین عامل سکته‌ست، کنار میزنه. پس به مصرف کره بادام زمینی برای لاغری اقدام کنین و با انجام کامل توصیه‌ها در این مورد، وزن خودتون رو پایین بیارین تا قلب و رگ‌های خونی فرصت کافی برای تپش‌های سالم رو از دست ندن.

خواص کره بادام زمینی برای لاغری و پیشگیری از دیابت

بالا رفتن قند خون در افراد دیابتی مشکلیه که با افزایش شاخص قند در خون یا گلیسمی شناخته میشه. این به معنای سرعت آزادی قند موجود توی غذای خورده شده و حرکتش توی خونه. ماده‌ای که این سرعت رو کنترل کنه و قند رو آهسته به بدن برسونه، موفق میشه که از دیابت و عوارض اون پیشگیری کنه. چون این قند بالای خونه که به اعضای بدن آسیب می‌رسونه.

کره بادام زمینی دقیقا این کار رو می‌کنه. برای همین خاصیتشم هست که افراد با مصرف اون، مدت طولانی سیر میمونن. با مصرف کره بادام زمینی برای لاغری توی وعده صبحونه کنترل قند خون تا وعده بعد که ناهاره، آسون‌تر میشه. سیری ناشی از خوردن این کره مغذی خیلی طولانیه. این بی‌اشتهایی به فرد دیابتی فرصت میده تا از کالری این ماده کاملا استفاده کنه و اون رو بسوزونه. همین هم از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کنه. علاوه بر این، بی‌اشتهایی ناشی از خوردن این کره، لاغری مناسبی رو برای افراد دیابتی به همراه داره. به طوری که دیگه نیازی به رژیم ندارن.

بزرگسالان چگونه از کره بادام زمینی برای لاغری استفاده می‌کنن؟

کره بادام زمینی برای لاغری در بزرگسالان به طور خاصی عمل می‌کنه. این آجیل که فیبر زیادی داره، از یه جهت فرد رو کاملا سیر می‌کنه و از ضعف و بی‌رمقی با خوردن اون دیگه خبری نیست! از طرفی هم به‌خاطر داشتن فیبر زیاد، کار روده‌ها رو تسهیل میکنه و به دفع مناسب مواد غذایی از بدن کمک می‌کنه. با این شرایط با مصرف این کره از اضافه‌ نشدن وزنتون اطمینان خاطر داشته باشین.

خاصیت کاهش اشتها هم که توی مصرف کره بادام زمینی برای لاغری وجود داره، مورد دیگه‌ایه که توی دراز مدت به کاهش وزن و لاغری منجر میشه. بزرگسالان میتونن که تا ۵۰ گرم بادام زمینی توی روز مصرف کنن، بدون اینکه مشکلی براشون ایجاد بشه.

اما در مورد کره بادام زمینی برای لاغری بهتره که میزان کالری و سایر مواد اون محاسبه بشه. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود ۴ گرم پروتئین و ۳ گرم قند داره. فیبر بالای اون هم حدود ۲ گرم توی هر قاشقه. با این اطلاعات میشه مقدار مصرف اون رو در بزرگسالان محاسبه کرد. بخاطر همین باید پیش از مصرف، مقدار اون رو با توجه به موارد مختلف مشخص کنین.

مصرف کره بادام زمینی برای لاغری در دوران بارداری چجوریه؟

تصور بسیاری از ما از یه زن باردار به سنگینی و وزن زیاد اون خلاصه میشه. تغییر شکل ظاهری زنان باردار باعث میشه تا این تصور به‌وجود بیاد که یه زن باردار حتما باید چاق باشه. ولی این تصور اشتباهه و زنان باردار هم باید مواظب اضافه وزنشون باشن.

متاسفانه اکثراً توی این دوران، کنترل وزن از دست میره و ناگهان خانم‌های باردار با چاقی دوران بارداری مواجه میشن. از طرفی کم‌ کردن وزن هم نباید به‌صورتی انجام بشه که به جنین آسیب بزنه یا باعث کاهش وزن اون بشه. توی این مواقع پیشنهاد میشه که فرد باردار کره بادام زمینی مصرف کنه. به‌طوری‌ که ضمن داشتن انرژی لازم برای گذروندن این دوران، وزن بدنش رو هم کنترل کنه. ضمنا مصرف این کره برای جنین هم مفیده و برای رشد اون نقش خوبی رو ایفا می‌کنه. اما شرط مهم و قابل توجه اینه که سابقه حساسیت مادر باردار حتما بررسی بشه تا با مصرف این کره برای اون مشکلی پیش نیاد.

مصرف کره بادام زمینی و لاغری توی ورزشکاران چجوریه؟

استفاده از کره بادام زمینی توی ورزشکاران معمولا برای عضلانی شدنه. بدنسازی از رشته‌هاییه که مصرف بادام زمینی توی اون بیشتر از سایر رشته‌ها صورت می‌گیره. اما در مورد مصرف کره بادام زمینی برای لاغری قضیه کلا فرق داره. توی این مورد ورزشکاران از این ماده غذایی پرکالری به‌منظور دیگه‌ای سود میبرن.

اونچه عموم مردم فکر می‌کنن، اینه که ورزشکاران هرگز با اضافه وزن روبرو نمیشن. این طرز فکر از اونجا ریشه می‌گیره که مصرف انرژی توی این افراد بالاست. همین هم باعث میشه که این تصور غلط در مورد لاغری ورزشکاران پیش بیاد. هر زمان که دریافت کالری از مصرفش بیشتر بشه، چاقی اتفاق میفته. اینکه این مورد برای چه کسی اتفاق میفته هم تفاوتی نداره.

توی بعضی از رشته‌های ورزشی گاهی نیاز به کاهش فوری وزن پیش میاد که ممکنه برای وزن‌کشی یا شرکت توی رقابت‌ها باشه. توی این زمان کاربرد کره بادام زمینی برای لاغری انتخاب مناسبیه. چون در عین حال که انرژی لازم رو به فرد ورزشکار میده، از زیاد شدن وزن هم جلوگیری می‌کنه.

 

(برای خرید محصول بر روی بادام زمینی کلیک کنید)

***

کاربر گرامی سفارشات خود را درب منزل تحویل بگیرید

(با تشکر لاهیج برن)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *